یکی از اصلی ترین علمیاتی که پس از طراحی سایت می بایست اجرا گردد علمیات سئو بر روی سایت می باشد .

سئو کانالی است که ترافیک مورد نیاز شما برای دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار (مانند تبدیل، بازدید، فروش) را هدایت می کند. همچنین باعث ایجاد اعتماد نیز می شود.

وب سایتی که رتبه خوب داشته باشد عموماً معتبر یا قابل اعتماد میباشد.

سئو سایت

بهبود سرچ وبسایت چیست ؟

 SEO مخفف  کلمه “بهینه سازی موتور جستجو” می باشد. بعبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو میباشد.

سئو به جستجو گران کمک میکند محصولاتی که می فروشید، خدماتی که شما ارائه می دهید، اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و یا تجربه دارید و یا هر موضوع دیگری که تمایل دارید به جستجتو گران نمایش داده شود .

هراندازه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها نیز بیشتر می شود. 

هدف اصلی از SEO چیست ؟

هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که تبدیل به مشتری یا مخاطبی می‌شوند .

نکته مهم این است محتوای شما میبایست به طریقی ساخته شود که جذابیت برای بازگشت کاربران و مخاطبین را داشته باشد.

برای مثال :

یک مجموعه تولید کننده مهر و موم در کرج فعالیت مینماید ، این مجموعه برای اینکه محصول خود را به راحتی به فروش برساند می بایست بر روی کلمات کلیدی مانند مهر برنجی و مهر و موم سئو خود را بهبود بخشد . اما نکته اینجاست که اگر بدرستی این کار انجام نشود نتیجه مورد نیاز حاصل نمیگردد .

برای اینکه بهتر دیده شوید می توانید سئو خود را به تیم حرفه ایی توسعه تجارت ونداد با مدیریت مهندس امید ابراهیمی واگزار نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

تفاوت SEO  و SEM  وPPC  ؟

سئو SEO به سادگی نیمی از SEM است:

 SEOهدایت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو. 

 SEMهدایت ترافیک ارگانیک و پولی از موتورهای جستجو. 

حالا اینجاست که همه چیز کمی گیج کننده می شود. 

امروزه بسیاری از افراد از SEM به جای PPC استفاده می کنند

به نظر می رسد این ایده سئو را زیر سوال می برد . با این حال، سئو بازاریابی است ، درست مانند بازاریابی PPC.

در اینجا بهترین راه برای فکر کردن در مورد SEO و SEM است:

تصور کنید SEM یک سکه است. سئو یک روی این سکه است. PPC در طرف مقابل است. 

همانطور که گفته شد اگر بازاریابی جستجو یا SEM را به عنوان یک سکه در نظر بگیریم، سئو SEO و PPC دو روی یک سکه هستند.

سئو طرف بدون پرداخت است، PPC طرف پرداختی است

SEM چیست ؟

SEM مخفف بازاریابی موتور جستجو – یا همانطور که بیشتر شناخته شده است، بازاریابی جستجو است. 

بازاریابی جستجو نوعی بازاریابی دیجیتال است. این یک اصطلاح جامع برای ترکیبی از فعالیت‌های SEO و PPC است که به منظور هدایت ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی می باشد .

به زبان ساده، بازاریابی جستجو فرآیند به دست آوردن ترافیک (ورود به سایت ) و دیده شدن از موتورهای جستجو از طریق تلاش های پولی و بدون مزد است.

PPC چیست ؟

PPC مخفف pay-per-click است – نوعی از بازاریابی دیجیتال که در آن هر زمان که بر روی یکی از تبلیغات آنها کلیک شود، مبلغی از تبلیغ کنندگان دریافت می گردد.

اساساً، تبلیغ‌کنندگان برای کلمات کلیدی یا عباراتی که می‌خواهند تبلیغاتشان در نتایج موتور جستجو نمایش داده شود، پیشنهاد می‌دهند. هنگامی که کاربر یکی از آن کلمات یا عبارات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ تبلیغ کننده در بین نتایج برتر ظاهر می شود. 

نکته کلیدی: هر 2 موضوع یعنی جستجوی ارگانیک SEO  و جستجوی پولی  PPCمکمل یکدیگر هستند و هرگز نباید این سوال پیش بیاید که کدامیک بهتره چرا که همیشه تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد می بایست هر دو موضوع را انتخاب نمایید .

هر زمان که «SEM» را ذکر می کنیم، به این دلیل است که به SEO (جستجوی ارگانیک) و PPC (جستجوی پولی) اشاره می کنیم. 

اگر کنجکاو هستید در مورد تاریخچه ای که در پس آن وجود دارد که چگونه “SEM” با حذف SEO به معنای “PPC” درآمد، می توانید  تا انتهای مقاله  ویرایش شده توسط تیم ونداد با ما باشید .

چرا سئو مهم است؟

سئو یک کانال بازاریابی مهم است. اول و مهمتر از همه: جستجوی ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می کند.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که پیش‌بینی میگردد صنعت سئو جهانی تا سال 2028 به 122.11 میلیارد دلار برسد. سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه‌ای به ارمغان می‌آورد.

برای مثال هر زمان که مردم می خواهند یک موسسه حقوقی خوب پیدا کنند ویا به جایی سفر کنند، بدنبال آژانس مسافرتی هستند، اطلاعاتی در مورد قیمت یک کالا بیابند، تحقیق کنند یا محصول/خدمتی بخرند – ویا حتی سفر کنند آنها معمولاً با جستجو آغاز می نمایند . 

اما امروزه، جستجوها تفاوت زیادی کرده است به دلیل تعدد در نرم افزارها و سکو های مختلف  کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی وب سنتی (مانند گوگل، مایکروسافت بینگ)، پلتفرم‌های اجتماعی مانند YouTube، TikTok  اینستاگرام و حتی پلتفرم های داخلی مانند ایتا و روبیکا و یا وب‌سایت‌های خرده ‌فروشی (مانند آمازون و دیجیکالا و ترب و غیر) جستجو کنند. 

نتایج جستجو

هر سال تریلیون ها جستجو انجام می شود. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک برای وب‌سایت‌ها می باشد .

معنی همه اینها این است که برای بهبود دیده شدن شما و گرفتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبا ، می توان با انجام سئو  تاثیر مثبتی بر نتیجه ایجاد نمود.

سئو همچنین بسیار مهم است زیرا صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP فوق العاده رقابتی شده و اغلب در مدل های زیر جستجو انجام میشود :

دلیل دیگری که سئو برای برندها و کسب و کار ها حیاتی می باشد: برخلاف سایر کانال های بازاریابی، سئو خوب پایدار می ماند. 

بعبارتی وقتی یک کمپین پولی به پایان می رسد، ترافیک نیز به پایان می رسد. که این موضوع میتواند حتی در مواردی به صفحه سئو شده آسیب برساند

انواع سئو وبسایت

سه نوع سئو وجود دارد:

سئو فنی: بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت.

سئو در سایت:  بهینه سازی محتوای یک وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو.

سئوی خارج از سایتایجاد دارایی های برند (مانند افراد، علائم، ارزش ها، چشم انداز، شعارها، عبارات جذاب، رنگ ها) و انجام کارهایی که در نهایت آگاهی و شناخت برند را افزایش می دهد (یعنی نشان دادن و رشد تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن آن ) و تولید تقاضا.

شما 100% کنترل محتوا و بهینه سازی های فنی را حفظ می کنید. این همیشه در مورد خارج از سایت صدق نمی کند (شما نمی توانید لینک های سایت های دیگر را کنترل کنید یا اگر پلتفرم هایی که به آنها متکی هستید در نهایت بسته شوند یا تغییرات اساسی ایجاد کنند)، اما این فعالیت ها هنوز هم بخش کلیدی این سه گانه موفقیت در سئو هستند. 

سئو را به عنوان یک تیم ورزشی تصور کنید. برای پیروزی به حمله و دفاع قوی نیاز دارید – و به طرفداران (معروف به تماشاگر) نیاز دارید. در نظر داشته باشید بهینه سازی فنی را به عنوان دفاع خود، بهینه سازی محتوا را به عنوان حمله خود، و بهینه سازی خارج از سایت را به عنوان راه هایی برای جذب، تعامل و حفظ پایگاه طرفداران وفادار در نظر بگیرید.

بهینه سازی فنی

بهینه سازی عناصر فنی یک وب سایت برای موفقیت سئو بسیار مهم و اساسی میباشد. 

همه چیز با طراحی و معماری شروع می شود – ایجاد یک وب سایت که می تواند توسط موتورهای جستجو خزیده و نمایه شود. همانطور که یک تحلیلگر روند گوگل، یک بار بیان کرد : ” سایت لعنتی را قابل خزیدن کنید.” 

می‌خواهید جستجو و دسترسی موتورهای جستجو به تمام محتوای صفحات شما (متن، تصاویر، ویدیوها) را آسان کنید. چه عناصر فنی در اینجا مهم هستند: ساختار URL، ناوبری، پیوند داخلی و موارد دیگر.

تجربه همچنین یک عنصر حیاتی در بهینه سازی فنی است. موتورهای جستجو بر اهمیت صفحاتی که به سرعت بارگذاری می شوند و تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند تأکید می کنند. عناصری مانند Core Web Vitals، سازگاری با تلفن همراه و قابلیت استفاده، HTTPS، و اجتناب از مطالب با محتوای ضعیف، همه در سئو فنی مهم هستند. 

یکی دیگر از حوزه های بهینه سازی فنی، داده های ساخت یافته (با نام مستعار، طرحواره) است. افزودن این کد به وب سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و ظاهر شما را در نتایج جستجو افزایش دهند. 

به علاوه، خدمات میزبانی وب، CMS (سیستم مدیریت محتوا) و امنیت سایت همگی در سئو نقش دارند. 

بهینه سازی محتوا

در سئو، محتوای شما باید برای دو مخاطب اصلی بهینه شود: جستجوگران و موتورهای جستجو. 

این بدان معنی است که شما محتوایی را که مخاطبان شما می بینند و آنچه را که موتورهای جستجو خواهند دید را بهینه می کنید.

هدف، همیشه، انتشار محتوای مفید و با کیفیت است . شما می توانید این کار را از طریق ترکیبی از درک خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود، داده ها و راهنمایی های ارائه شده توسط Google انجام دهید.

هنگام بهینه سازی محتوا برای افراد، باید مطمئن شوید که:

عناصر محتوای کلیدی برای بهینه سازی در موتور های جستجو:

بهینه سازی خارج از سایت

چندین فعالیت وجود دارد که ممکن است به معنای دقیق «SEO» نباشند، اما با این وجود می توانند با موفقیت سئو هماهنگ شوند و به طور غیرمستقیم به آن کمک کنند.

لینک بیلدینگ (فرایند ایجاد لینک به یک وب سایت) فعالیتی است که بیشترین ارتباط را با سئوی خارج از سایت دارد. می‌تواند مزایای زیادی (به عنوان مثال، رتبه‌بندی، ترافیک) از دریافت تعداد متنوعی از لینک‌هایی که به وب‌سایت شما از وب‌سایت‌های معتبرو قابل اعتماد اشاره می‌کنند، داشته باشد. کیفیت پیوند بر کمیت پیوندها برتری دارد – و تعداد زیادی از پیوندهای با کیفیت هدف است. 

روش‌های مختلف برای ارتقای وب‌سایت

ساخت برند و بازاریابی برند : روش هایی که برای افزایش شناخت و شهرت بیشتر طراحی شده اند.

روابط عمومی : تکنیک‌های روابط عمومی که برای به دست آوردن لینک‌های ارائه‌ شده توسط سرمقاله طراحی شده‌اند.

بازاریابی محتوا : برخی از اشکال محبوب عبارتند از ایجاد ویدیو، کتاب الکترونیکی، مطالعات تحقیقاتی، پادکست (یا مهمان بودن در پادکست های دیگر) و پست مهمان (یا وبلاگ نویسی مهمان).

بازاریابی و بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی : برند خود را در همه پلت‌ فرم‌های مرتبط ارائه کنید، آن را به ‌طور کامل بهینه کنید و محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید. 

مدیریت فهرست : ارائه خوب، تأیید و بهینه‌سازی اطلاعات در هر پلتفرم‌هایی که اطلاعات مربوط به شرکت یا وب‌سایت شما ممکن است فهرست شده و توسط جستجوگران پیدا شود (مانند دایرکتوری‌ها، سایت‌های بررسی، ویکی‌ها).

رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها : دریافت آن‌ها، نظارت بر آن‌ها و پاسخ به آنها.

به طور کلی، وقتی در مورد خارج از سایت صحبت می کنید، در مورد فعالیت هایی صحبت می کنید که قرار نیست مستقیماً بر توانایی شما برای رتبه بندی از نقطه نظر فنی کاملاً تأثیر بگذارد. 

با این حال، اینجا هر کاری که برند شما انجام می دهد اهمیت دارد. شما می خواهید نام تجاری شما در هر جایی که مردم شما را جستجو کنند پیدا شود. 

تاثیر سئو در ونداد

تیم توسعه تجارت ونداد با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همراه داشتن اساتید باتجربه بعنوان مشاوره در کنار خود به شما در توسعه کسب و کار خود در حوزه تجارت الکترونیک یاری می رساند ، مجموعه ونداد در حوزه های مشاوره کسب وکار، تولید محتوا، طراحی وبسایت و انجام سئو سایت های وردپرس بعنوان بهترین و قوی ترین سئو کار در کرج و تهران  فعالیت می نماید .
ما افتخارطراحی و پیاده سازی سایت و انجام فرایند سئو با مجموعه های قوی و بهترین ها در کرج را داشته ایم ، برای مثال مجوعه حقوقی سخن آرا که به عنوان بهترین تیم وکالت در کرج و تهران شعبه داشته و فعالیت می نمایند، این تیم وکالت در زمینه وکالت خانواده ، وکالت ملکی و وکیل ارث بصورت حرفه ایی فعالیت دارند ، یکی دیگر از مجموعه های که سئو بالا در زمینه چاپ ، ساخت مهر وموم لوح تقدیر ، بج سینه و تندیس در تهران و کرج فعالیت مینماید مجوعه چاپ الماس می باشد،سئو این مجموعه نیز بعنوان مثال خوبی در این فرایند میتواند توانایی ما را بیش از پیش نمایش دهد .

بعنوان نمونه کار بعدی میتوانید عبارت ” دفاع شخصی البرز ” را در گوگل جستجو نمایید و براحتی قدرت سئو ما را شماهده فرمایید چرا که بعنوان اولین سایت در اولین صفحه گوگل نمایش داده میشویم  sdcw.ir    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *