از دیرباز تمامی شرکت ها و مجموعه های بزرگ موفقیت خود را مدیون برند و نامشان هستند و این امر در سال های قبل بدلیل عدم وجود راه های ارتباطی و محدودیت در رسانه ها بسیار سخت و پیچیده بوده اما در دنیای دیجیتال امروز هر شخص میتواند راحتی رسانه ایی باشد که مخاطبین زیادی دارد و اطلاع رسانی بسیار آسان و کم هزینه شده است .
مهم ترین نکته که خیلی از کسب و کار ها به آن دقت نمیکنند وجود مشاور حرفه ایی برندینگ و آشنا به تمام زوایای قانونی می باشد ، یک مشاور حرفه ایی می تواند به شما در مسیر برند شدن کمک بسزایی کند و حتی میتواند مسیر کسب و کار شما را کاملا تغییر داده و به اوج قله موفقیت برساند ، از طرفی مشاوره بد هم میتواند تمام ساختار یک کسب وکار و برند شما را به هم بریزد و ضرر های غیر قابل جبران به بار بیاورد .
مهندس امید ابراهیمی ( مشاور کسب وکار و برندینگ )
برندینگ چیست و بهترین تعریف برند کدام است ؟
به زبان ساده برندینگ شامل ایجاد استانداردهای داخلی و اطلاع رسانی این استاندارد ها به خارج از مجموعه می باشد
یا به عبارتی آن چیزی که از شما از خدمات و محصولات یک مجموعه درک می کنید
.
چرا خیلی از مشاوره ها نتیجه خوبی را به همراه ندارد ؟
نکته حایز اهمیت اینست که مجموعه ایی که فقط یک طرف این موضوع را دنبال کند همیشه شکست خواهد خورد و هزینه زیادی پرداخت میکند ، مثلا اگر شما صرفا بابت کیفیت کار و استاندارهای داخلی هزینه زیادی کنید اما نتوانید این خدمات را به درستی اطلاع رسانی نمایید و به گوش مخاطبین برسانید بدون شک بعد از گذشت زمان اثر هزینه های شما سوخته و ازبین میرود و یا اگر هزینه زیادی جهت اطلاع رسانی نمایید و بخش داخلی شما مشکلات فراوانی داشته باشد ( از نظر کیفیت و مدیریتی و حتی تجهیزات و آموزش کارکنان ) طبیعتا بعد از گذشت زمان بازار را از دست می دهید . پس برای تکمیل این پازل باید تمام اجزا با هم یکپارچه سازی گردد . تیم توسعه تجارت ونداد با مدیریت امید ابراهیمی بعنوان مشاور برندینگ و کسب وکار به شما در ایجاد راهکار های کارامد جهت استاندارد سازی داخل مجموعه و اطلاع رسانی خارج از مجموعه بصورت حرفه ایی یاری می دهد .
برای مثال در سالن های آرایشی نکات ذکر شده اهمیت فراوانی دارد : کیفیت کار ، آموزش مدیریت سالن ، پرسنل آموزش دیده و متخصص، تجهیزات به روز و برندسازی اصولی و حرفه ای ، طراحی داخل سالن ، ایده ها جذاب مرتبط به سالن های آرایشی و زیبایی : طراحی : ( اتاق کودک ) (کافه ) ( اتاق پرو امن ) و …. ایجاد لویالیتی یا وفاداری در بین مشتریان با استفاده از متد وفاداری پرسنل
- ایجاد انگیزه در پرسنل با تشریک مساعی
- قدردانی و تشکر ماهانه از پرسنل
- برای مناسبت ها جایزه تعیین کنید
همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که بیش از نیمی از مشتریان صرفا بخاطر پرسنل میان نه بخاطر کیفیت