6 مرحله تا برند شدن

6 مرحله تا برند شدن
یه برند هویت داره ، اصالت داره ، استاندارد داره ، سیستم داره ، نقشه راه داره ، از اون طرف هم وفاداری مشتری رو بدست میاره سهم بازار پیدا میکنه و مهم تر از همه موندگار میشه 

شروع برند سازی

موضوع مهمی که خیلی ها نمیدونند اینه که تعریف برند شدن با وایرال شدن خیلی تفاوت داره.

یادت باشه خیلی ها یه شبه وایرال شدن معروف شدن حتی پول خوبم دراوردن اما هیچ وقت برند نشدند چون زیر ساخت درستی نداشتند!

یه برند هویت داره ، اصالت داره ،استاندارد داره ،سیستم داره ،نقشه راه داره .

از طرف دیگه هم وفاداری مشتری رو بدست میاره سهم بازار پیدا میکنه و مهم تر از همه موندگار میشه .خیلی ها میخوان یه شبه براشون برندینگ کنیم یا به قولی یه شبه معروف بشن و کلی فالور بدست بیارند ، اما بهتون قول میدم این کار یه شبه امکان پذیر نیست و باید صبور باشید .

سهم بازار

  1. مشاور خوب باید تو مرحله اول وضعیت فعلی کسب وکارتون رو بررسی کنه ،از نظر زیرساختی ، نرم افزارهایی که استفاده میکنید (مالی CRM ) وضعیت وبسایتتون،سهم بازار تون، لیست مشتریان فعلی،قراردادهای جاری،بودجه بندی هاتون و همه مواردی که در حال حاضر در کسب وکار شما جریان داره.
  2. اینو یادتون باشه اگر قراره به جایی برسید باید قبل از هرچیزی بدونید الان کجای کار هستید. از قدیم میگن کسی که نمیدونه کجاست هیچ وقت نمیتونه به هیچ جا  برسه .

اصلاحات زیرساختی

  • در این مرحله یک مشاور حرفه ایی کسب و کار بعد از شناخت وضعیت فعلی شروع به اصلاحات، ارائه راهکار و پیشنهاد درخصوص کم کسری هایی که شناسایی شده میکنه . مثل نقص در وبسایتتون که بعنوان ویترین کارتون هست ، نقص در قراردادهاتون ،نقص در سیستم ثبت اطلاعات مشتریتون ، نرم افزاراتون و در کل ضعف های کسب وکارتون .

آموزش و منتورینگ

  • حتی بهترین مشاور های برندینگ هم نظرشون اینکه بدون آموزش ، هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه ، پس میرسیم به آموزش و کوچ کردن سیستمون ! هیچ سیستمی بدون آموزش پیشرفت نمیکنه.

هویت برند

  • تو این مرحله مشاور برندینگ بهتون میگه چطوری باید تصویری از برندتون رو بسازید، ،رنگ ها ، طرح ها حتی ویدیو ها و محتوای تخصصی و درنهایت چطور ثبتش کنید .

اطلاع رسانی

  • خیلی ام مهمه مشاور کسب و کار شما بهتون میگ حالا که مجموعه شکل وشمایل درستی به خودش گرفته ، چطور و از چه راه هایی برندتون رو به گوش همه برسونید .

فیدبک

اخرین کاری که باید مشاور انجام بده اینه که فیدبک هارو بررسی کنه و دیگه دایما درحال فیلتر کردن کانالها و روش های اطلاع رسانی باشه ، لازمه بگم اصل کار همینجاست و باید بهش مهلت بدین که کارشون با دقت پیش ببره .

نتیجه نهایی

اینطوری چشم باز میکنید میبینید بعد از 6 ماه تلاش یه برند قوی رو ساختید که داره پر قدرت و طبق برنامه و نقشه داره پیش میره !! .